ShareThis

ShareThis

ShareThis

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Stanley Avocado


Πριν από λίγες έπεσα σε ένα από τα πιο παράξενα προφίλ που είδα ποτέ μου στο Instagram και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία μου.

Ο λόγος για τον Stanley Avocado, έναν ιδιαίτερα εκκεντρικό τύπο στo Λος Άντζελες.

Μιλώντας παλιά με ένα φίλο που ζούσε στο Λος Άντζελες μου είπε μεταξύ άλλων: "Πρόκειται ίσως για την πιο καπιταλιστικη που έχεις δει! Κοινωνικά επηρεαζει καθημερινά ολόκληρο τον πλανητη. (Οχι δηλαδη, κατι σαν το Λας Βεγκας ή το Ντουμπαι, που ειναι ακομη πιο ακραια καπιταλιστικα, αλλα δεν εχουν το ιδιο impact στον κοσμο). Μιλάμε για πρωτόγνωρες καταστάσεις, οι αστεγοι ειναι μποστα σου και ζουν κανονικα αορατοι μεσα σε εναν πολιτισμο υποκουλτουρας, σελφι, καλης διατροφης, κοινωνικων σχεσεων εκμεταλλευσης και δε συμμαζευεται..."

Σε αυτή την πόλη λοιπόν, ζει ο Stanley που βγάζει αποκλειστικά σέλφι χαμογελαστός μπροστά από άστεγους... Και δεν είναι μόνο αυτό! Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση, αυτό που προκαλεί, είναι η κυνικότητα στις λεζάντες κάτω από κάθε φωτογραφία.

"Κουράστηκα πολύ στο γιόγκα σήμερα!" γράφει ο Stanley ενώ πίσω του ένας άστεγος κοιμάται σε χαρτοκούτια.

"Η όμορφη μέρα ξεκινάει με ένα όμορφο χαμόγελο" λέει με κέφι ο Stanley μπροστά από έναν λυπόθιμο αλκοολικό, πεσμένο στο πεζοδρόμιο.

Σε μια άλλη φωτογραφία μας ενημερώνει: "Οι βιταμίνες είναι σημαντικές για την υγεία μας!" καθώς απολαμβάνει το δροσερό φρουτοκοκτέιλ του μπροστά από έναν εξαθλιωμένο ζητιάνο.



Στην αρχή, δε σας το κρύβω, εκνευρίστηκα πολύ με την πάρτη του! Είχα ακούσει για τύπους στα social media που κάνουν τραβηγμένα πράγματα για λίγα κλικς ή likes αλλά αυτός πραγματικά το παράκανε. Συνέχισα να κοιτάζω τις φωτογραφίες του και σκεφτόμουν να του γράψω μάλιστα δυο κουβεντούλες γαλλικές. Κάθε φωτογραφία και ένας ανώνυμος πρωταγωνιστής ενός λυπηρού δράματος.

Βοηθάει άραγε αυτούς τους δυστυχείς ανθρώπους αφού βγάλει τη φωτογραφία ή απλά τους εκμεταλεύεται για το σκοπό του;Το Instagram πάντως αφινιάζει... Πληθώρα αρνητικών σχολίων κάτω από τις φωτογραφίες του. Αναρωτιόμουν τι αρρώστια μπορει να κουβαλάει στο μυαλό του για να χλευάζει με τόση απάθεια τον ανθρώπινο πόνο; Εγώ δε θα το έκανα ποτέ αυτό!!!

Ξαφνικά, ως αναλαμπή, η συνείδισή μου πάγωσε το μυαλό, βάζωντας σφήνα μια από τις πιο απλές ερωτήσεις του κόσμου:

"Εσύ Σίμο, τι κάνεις όταν βλέπεις τέτοιους ανθρώπους;"

Έμεινα για λίγο σκεπτικός.

Είναι αλήθεια: Εγώ δεν θα έβγαζα ποτέ σέλφι χαμογελαστός μπροστά από άστεγους.

Τι θα έκανα όμως πραγματικά;

Προσπάθησα να θυμηθώ πότε βοήθησα κάποιον δυστυχή που είχε ανάγκη.
Εντάξει, κατά καιρούς τους δίνω κέρματα, μια φορά έκοψα το γεύμα μου στη μέση και το έδωσα σε έναν άστεγο... Αλλά ποιον κοροϊδέυω;

Οι απλές ερωτήσεις πρέπει να έχουν και απλές απαντήσεις!

Τίποτα δεν θα έκανα.

Τόσο απλά!
Τις περισσότερες φορές τους αγνωώ. Κάνω ότι δε τους βλέπω. Αλλάζω πεζοδρόμιο για να μην περάσω δίπλα τους.

Τα πράγματα είχαν πλέον ξεκαθαρίσει στο μυαλό μου.

Τόση ώρα έψαχνα να βρω πόσο υποκριτής είναι ο Stanley Avocado ενώ ο υποκριτής στην όλη υπόθεση ήμουν εγώ!
Είχα την απαίτηση να βοηθάει εκείνος τον κόσμο ενώ εγώ συστηματικά ΔΕΝ το έκανα.
Ποια η διαφορά μου στην τελική με αυτόν τον τύπο που μέχρι πριν από λίγο ήμουν τόσο αηδιασμένος και εκνευρισμένος;

Απολύτως καμία!

Εν κατακλείδι...

Ποιος και τι είναι τελικά αυτός ο τύπος;
Είναι ακτιβιστής; Καλλιτέχνης; Τρελός; Κάφρος; Βάλτε ότι σας βολεύει.
Ο Stanley Avocado, οπλισμένος μόνο με το χαμόγελο και το κινητό του τηλέφωνο, κάνοντας τη βόλτα του, έφτιαξε έναν καθρέφτη της κοινονίας μας, τόσο καθαρό που καμιά φορά βλέπουμε τον ευατό μας και δεν μας αρέσει!

Και ίσως είναι η γνώμη μου αλλά ποτέ ξανα στην ιστορία, δεν κατάφερε κάποιος χρησιμοποιώντας τόσα λίγα, να δημιουργήσει τόσο μεγάλο αίσθημα κοινονικής ευαισθησίας και ευθύνης.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε:
στη σελίδα του: http://www.andthelivingiseasy.org/
και στο Instagram: https://www.instagram.com/raw.avocado/

Σας χαιρετώ!
Σίμος Τ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου